Blog - Wyprawy

Wyświetlono rezultaty 1-5 z 5.

Włoski smak Węgier

13-09-2010 14:38
Komentarze: 5
W działach: Polecanki, Krakowskie Smaki, Wyprawy, Muzyka
Włoski smak Węgier
Muzyka do tematu, ale z historyjką i prośbą - kiedy tak sobie wędrowaliśmy późnym wieczorem brzegiem Dunaju usłyszeliśmy niezłe folkowe jazzowanie. Okazało się, że trafiliśmy na festiwal cholera-wie-czego, gdzie dają naprawdę zacną muzykę. Udało mi się dowiedzieć, że był tam niejaki Lajko Felix, tylko, że gra on głównie muzykę w miarę klasyczną. Ktoś może zna zespół z węgierskimi folkowymi dźwiękami (może być też coś niekoniecznie węgierskiego, ale w podobnych klimatach)? Na filmiku marne 8 minut, ale za to z przytupem. Dłuższa retransmisja koncertu tutaj i tutaj. Będę wdzięczny. Swoją drogą...

Fjordy, trolle i łosie

26-07-2010 11:04
Komentarze: 9
W działach: Wyprawy, Podróże
Fjordy, trolle i łosie
W tym roku decyzja gdzie się udać na zasłużone wakacje nie była łatwa. Dziwożona proponowała Izrael, jednak stwierdziłem, że raczej wolałbym udać się gdzieś, gdzie jest zimniej - patrząc z perspektywy upałów jakie nawiedziły Europę Norwegia była bardzo dobrym wyborem. Choć wylądowaliśmy w Oslo miasto to zostawiliśmy sobie na koniec podróży i wynajętym autem ruszyliśmy do Roros przez Lillehammer. To drugie jest małym nudnym miasteczkiem, którego jedyną atrakcją jest to, że kiedyś odbywała się tam zimowa olipiada. Za to Roros jest śliczne - górnicze miasteczko z kilkoma ulicami, na których wcią...